مرجعی لذت بخش برای طراحان وب و گرافیک

آموزش سئو تکنیکال وردپرسآموزش وردپرسبلاگترفند های وردپرس
عناوین محتوای این صفحه

در این مقاله از دکتر گرافیک، کاربرد تگ hreflang و روش استفاده از آن در وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

اگر که شما از تگ Hreflang برای پست وردپرسی و صفحات خود استفاده می‌کنید؛ می‌توانید که محتوا را به چند زبان مختلف و یا در مناطق متفاوت منتشر می‌کنید. تگ Hreflang به شما کمک می‌کند که سئو را برای این مناطق و زبان‌ها بهبود ببخشید.

سئو سایت شما از موارد بسیار مهم و حیاتی برای سایت شما است که شما باید با در نظر گرفتن موارد بسیاری آن را تقویت کنید. ما در تیم دکتر گرافیک همواره تلاش می‌کنیم که به شما آموزش های گوناگون در ارتباط با سئو را ارائه دهیم. تا پایان این آموزش با ما همراه باشید.

 

برای آموزش های بیشتر درباره سئو، میتوانید از صفحات زیر دیدن فرمایید:

آموزش سئو تکنیکال وردپرس

ترفند های سئو

 

با استفاده از این کار زمانی که کاربر یک مطلب را به زبان های مختلف جستجو می‌کند محتوای سایت شما برای آن نمایش داده می‌شود. این تگ یک نوع سیگنال به موتورهای جستجو ارسال می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها به راحتی مطالب سایت شما در زبان‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار بدهند.

زمانی که شما یک سایت چند زبانه را راه‌اندازی می‌کنید می‌توانید کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید. این کار باعث می‌شود کسب و کار اینترنتی شما گسترش یابد. درحالی که این کار توسط نصب افزونه امکان پذیر است و شما می‌توانید به‌‌راحتی آن را انجام دهید.

 

کاربرد تگ hreflang و روش استفاده از آن در وردپرس

 

برای مطالعه مطالب بیشتر، به صفحه بلاگ سایت دکتر گرافیک مراجعه کنید.

 

 

کاربرد تگ hreflang و روش استفاده از آن در وردپرس

تگ Hreflang اجازه می‌دهد تا شما به موتورهای جستجو بگویید که یک صفحه را برای یک منطقه و زبان خاص نمایش دهد. درواقع این تگ مشخص می‌کند که یک صفحه خاص مربوط به کدام زبان و ناحیه جغرافیایی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید برای تعریف دیگر تغییرات محتوای یکسان در زبان‌های مختلف از این تگ‌ها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که تگ Hreflang ترکیبی از کد زبان و کد منطقه‌ای است. برای مثال EN-US برای زبان انگلیسی و ایالات متحده FR-FR برای زبان فرانسوی و کشور فرانسه و… به‌کار می‌رود. یکی از مزیت‌های استفاده از این تگ این است که باعث می‌شود سئو سایت شما بهبود یابد.

وردپرس در بیش از 60 زبان در دسترس کاربران خود است. شما می‌توانید وردپرس را به زبان موردنیاز خود استفاده کنید. بسیاری از صاحبان سایت وردپرس کاربران در مناطق و زبان‌های مختلف را هدف قرار می‌دهدند. با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. برخی از افراد این کار را با ایجاد وب‌سایت چندزبانه و برخی دیگر با ارائه برخی از مطالب در زبان‌های دیگر انجام می‌دهدند.

موتورهای جستجو می‌توانند به‌راحتی زبان هر صفحه را تشخیص دهند و به‌طور اتوماتیک آن را با تنظیمات زبان مرورگر کاربر تطبیق دهند. بااین‌حال، صفحات شما هنوز هم ممکن است با یکدیگر در نتایج جستجو رقابت کنند؛ که این ممکن است بهینه‌سازی سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. شما می‌توانید تگ Hreflang را پیاده‌سازی کنید. اکنون ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به‌راحتی تگ Hreflang را در وردپرس اضافه کنید.

 

کاربرد تگ hreflang و روش استفاده از آن در وردپرس

 

 

اضافه کردن Hreflang در وردپرس

بهترین و آسان‌ترین روش برای ایجاد یک سایت وردپرس چندزبانه استفاده از افزونه چندزبانه است. توسط افزونه‌ای که به شما معرفی می‌کنیم قادر هستید به‌راحتی سایت چندزبانه خود را مدیریت کنید. این افزونه باعث می‌شود شما در یک مدت‌زمان کوتاه این کار را انجام دهید. یک افزونه وردپرس چندزبانه اجازه می‌دهد تا شما به‌راحتی با استفاده از همان نرم‌افزار اصلی وردپرس، محتوا را در زبان‌های متعدد ایجاد و مدیریت کنید.

این افزونه به‌طور خودکار مراقب همه چیز فنی در سایت شما مانند تگ Hreflang نیز است. بنابراین شما می‌توانید بر روی ایجاد محتوا تمرکز کنید. ما توصیه می‌کنیم که از افزونه wpml استفاده کنید. این پلاگین یک افزونه وردپرسی با یک رابط کاربری بسیار قدرتمند و آسان برای مدیریت محتوای چندزبانه می‌باشد.

بعدازاینکه شما در سایت خود چند پست و یا صفحات در زبان‌های مختلف ایجاد کردید؛ بعد از آن نیاز به بازدید از آن ها در یک پنجره مرورگر جدید دارید. بنابراین ابتدا راست کلیک کنید و از منوی مرورگر خود گزینه “مشاهده منبع صفحه” را انتخاب کنید. این گزینه سورس کد صفحه یا پست را بازخواهد کرد. اکنون شما باید تگ Hreflang را برای اینکه ببینید به‌درستی کار می‌کنند یا نه را بررسی کنید. همچنین شما می‌توانید از کلیدهای (CTRL + F) برای پیدا کردن تگ Hreflang استفاده کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که یاد بگیرید چگونه به‌راحتی تگ Hreflang را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. اگر سوالی داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. سپاس از همراه شما…

 

منابع: wikipedia – wordpress.org – mihanwp – youtube

تگ ها:

آخرین مطالب بروز شده ...
Reza

Reza

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *