مرجعی لذت بخش برای طراحان وب و گرافیک

آموزش سئو تکنیکال وردپرسبلاگترفند های سئو
عناوین محتوای این صفحه

در این مقاله میخواهیم به بررسی افزونه سئو وردپرس Yoast SEO بپردازیم. همانطور که میدانید این افزونه برای بستر سازی سئو وبسایت شما طراحی شده است. این افزونه در ابتدای نصب، متا تگ های مورد نیاز برای بستر سازی سئو را به هدر و صفحات داخلی وبسایت شما اضافه می‌کند. همچنین site map سایت شما را به صورت خودکار تولید کرده و در اختیار خزندگان گوگل قرار می‌دهد. با دکتر گرافیک همراه باشید.

 

بررسی افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

 

 

بررسی افزونه سئو وردپرس Yoast SEO (رایگان و پریمیوم)

افزونه یواست سئو مانند اکثر افزونه های موجود در وردپرس، دارای دو نسخه ی رایگان و پریمیوم می‌باشد. در این بخش به تفاوت نسخه رایگان و پریمیوم این افزونه قدرتمند می پردازیم.

کلمات کلیدی کانونی: در نسخه رایگان این افزونه شما تنها برای هر صفحه (پست، برگه، محصولات و…) تنها یک کلمه کلیدی کانونی میتوانید قرار دهید. اما در نسخه پریمیوم این امکان برای شما وجود دارد که از چندین کلمه کلیدی کانونی در هر صفحه استفاده کنید.

 

بررسی افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

 

برای آموزش های بیشتر سئو، به صفحات  آموزش سئو تکنیکال وردپرس  و  ترفند های سئو  مراجعه کنید.

 

 

کلمه کلیدی کانونی چیست؟

زمانی که شما صفحه ای ساخته و محتوای خود را در آن قرار می‌دهید، انتظار دارید که گوگل بر اساس محتوایی که قرار داده اید، سایت شما را رتبه دهد و کاربران بتوانند محتوای شما را مشاهده کنند. این کار با درج کلمه کلیدی کانونی ممکن است. در واقع زمانی که شما میخواهید کلمه کلیدی کانونی را انتخاب کنید، می بایست خود را به جای کاربر گذاشته و فکر کنید که کاربر با چه جست و جویی در گوگل می تواند به محتوای شما برسد و همان کلمات را در بخش کلمه کلیدی کانونی می بایست قرار دهید.

 

تبلیغات افزونه: در نسخه رایگان این افزونه، در بخش پیشخوان مدیریتی، تبلیغاتی خواهید دید که شرکت ارائه دهنده افزونه، در ازای قرار دادن رایگان افزونه خود، اقدام به قرار دادن تبلیغات می‌کند که در دید کاربر ناپسند می باشد و باعث حواس‌پرتی کاربر میشود. اما در نسخه پریمیوم این افزونه، از شر این تبلیغات خلاص خواهید شد و دیگر هیچ گونه تبلیغاتی را در این افزونه نخواهید دید.

 

آموزش های ویدیویی: در صورت استفاده از نسخه پریمیوم این افزونه، شما دسترسی کامل و دائمی به محتوای آموزشی شرکت یااست خواهید داشت و در صورت هرگونه آموزش کار با این افزونه، از این خدمات استفاده کرده و با تغییرات جدید این افزونه آشنا شده اطلاعات خود را بروز نگه دارید.

 

بخش وبمستر: یکی از مهم ترین امکانات افزوده شده در نسخه پریمیوم این افزونه، بخشی به نام وبمستر است. با استفاده از این بخش، می‌توانید تمامی صفحات، پست ها، محصولات خود را مدیریت کنید. مدیریت این بخش به این شکل میباشد که این افزونه تمامی لینک های شما را شمارش کرده و با site map شما مقایسه می‌کند و صفحاتی که به هر شکلی حذف و یا تغییر مسیر اتفاقی داده اند را شناسایی می‌کند و به شما این امکان را میدهد که تصمیم بگیرید که با لینک های سابق خود چه کاری انجام دهید.

 

بررسی افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

 

 

تغییر مسیر به چه شکل صورت میگیرد؟

زمانی که شما وارد بخش وبمستر این افزونه میشوید، لیستی میبینید که لینک های 404 شما را نشان می دهد و بخشی وجود دارد که که میتوانید لینک های بی هدف خود را مدیریت کنید. گزینه هایی که می توان تنظیم کرد به شرح زیر می باشد:

  1. کد 302 : لینک تغییر مسیر موقت
  2. کد 301 : لینک تغییر مسیر دائمی
  3. کد 410 : حذف لینک 
  • تغییر مسیر خودکار: با نصب نسخه پریمیوم این افزونه، زمانی که شما لینکی را تغییر دهید، پس از انتشار یا بروزرسانی مطلب خود، به صورت خودکار پنلی ظاهر میشود که میتوانید در همان لحظه لینک خود را ریدایرکت و مدیریت کنید

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. هر سوالی در این مورد داشتید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. سپاس از همراهی شما…

 

منابع: wikipedia – wordpress.org – mihanwp – youtube

تگ ها:

آخرین مطالب بروز شده ...
Reza

Reza

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *