مرجعی لذت بخش برای طراحان وب و گرافیک

عناوین محتوای این صفحه

در این مطلب از دکترگرافیک قرار است بزرگترین کامیون های 2024 را بررسی کنیم.

بزرگترین کامیون های دنیا چه مشخصاتی دارند؟ چقدر ظرفیت انتقال بار دارند؟ کدام کمپانی ها اقدام به ساخت چنین کامیون هایی کرده اند؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

همچنین میتوانید صفحه خرید کامیون پلاک گرجستان از وب سایت آرتمیس ترانس را مشاهده مطالعه کنید.

بزرگترین کامیون های 2024

کاربری‌های بزرگ صنعتی و معدنی ممکن است که نیاز به جابه‌جایی مواد با حجم و وزن بسیار بالا داشته باشند. در چنین شرایطی استفاده از کامیون‌ها و کشنده‌های معمول برای چنین شرکت‌هایی توجیه‌پذیر نخواهد بود. به‌جای آن در معادن بزرگ از کامیون‌های بزرگ و فوق سنگین استفاده می‌شود که حجم‌های بسیار بالایی را می‌توانند با خود حمل کنند.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

بزرگترین کامیون های 2024

 

 

غول پیکرترین کامیون جهان

غول پیکرترین کامیون جهان، کامیونی معدنی با ظرفیت حمل بار 450 تن و ارتفاع 8.2 متر، محصولی خارق‌العاده و باورنکردنی از شرکت (بلاز Belaz) است. طول این غول بارکش اعجاب انگیز 20 متر و عرض آن نیز حدود 10 متر است.

برای درک بهتر این ابعاد می‌توانید اینگونه تصور کنید که ارتفاع غول پیکرترین کامیون دنیا به اندازه یک ساختمان دو طبقه است. این واقعا قابل تصور نیست مگر اینکه از نزدیک شاهد آن باشید.

نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص بزرگترین کامیون دنیا این است که وزن آن بدون اینکه بار داشته باشد، 360 تن است. با این وزن و ابعاد قطع به یقین این غول عظیم‌الجثه نمی‌تواند سرعتی بیشتر از 64 کیلومتر در ساعت داشته باشد.

 

بزرگترین کامیون کشنده جهان

بزرگترین کامیون کشنده جهان را می‌توان در تولیدات جالب‌ توجه شرکت نیکولاس یافت. این کشنده عظیم‌الجثه با نام تجاری کشنده FREIGHTLINER CASCADIA وارد بازار شده است و با موتور 12 سیلندر، وظیفه دارد تا با قدرت خارق‌العاده‌اش بارهای فوق سنگین را جابه‌جا نماید. سرعت این کشنده‌ غول پیکر در حالت بی باری 60 کیلومتر در ساعت و در حالتی که در حال حمل بار است، 40 کیلومتر در ساعت است. طول آن نیز حدود 10 متر می‌باشد.

 

بزرگترین کامیون معدن جهان

بزرگترین کامیون معدن جهان با نام بلاز 75710 از تولیدات شرکت بلاروسی پلازا است. این کشنده غول آسا بیشتر از 20 متر طول داشته و وزن آن در حالت بی باری به 360 تن می‌رسد. سرعت حرکت این کامیون که بارهای فوق سنگین معدنی را جابه‌جا می‌کند در حالت ماکزیمم 64 کیلومتر بر ساعت است. کارخانه‌ای که افتخار تولید بزرگترین کامیون معدن جهان را به نام خود ثبت کرده همان شرکتی است تولید که یک سوم کامیون‌های معدنی دنیا را برعهده دارد.

 

همچنین می توانید صفحه خرید کامیون ولوو را مشاهده و مطالعه کنید.

 

بزرگترین کامیون های 2024

 

 

برخی از بزرگترین کامیون های معدن در جهان:

کامیون معدنی Blaz 75600:

این کامیون روسی قدرتی در حدود 3550 اسب بخار دارد. ظرفیت باک سوخت این کامیون معدنی نیز 4400 لیتر است. کامیون بلاز 75600 باتوجه‌به استحکام فوق‌العاده‌ای که دارد در سراسر جهان شناخته شده است. همچنین می‌توان از آن در تمامی شرایط آب‌وهوایی مختلف در سراسر جهان استفاده کرد.

 

بزرگترین کامیون های 2024

 

 

کامیون معدنی کوماتسو:

این کامیون قدرتمند در بخش آمریکایی شرکت کوماتسو طراحی و تولید شده است و شروع تولید آن نیز از سال 2016 بوده است. سرعت این کامیون معدنی نیز حدود 65 کیلومتر بر ساعت است و وزن خالص آن نیز حدود 52 تن است. کامیون کوماتسو 930E-4SE از یک موتور دیزلی 18 سیلندر برخوردار است که مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و از تجهیزات با کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

 

کامیون هیتاچی EH5000AC-3:

کامیون هیتاچی EH5000AC-3 یکی دیگر از بزرگ‌ترین کامیون‌های جهان است. این کامیون معدنی نیز همانند کامیون کوماتسو از یک شرکت ژاپنی به بازار عرضه شده است که در سال 2019 به‌عنوان برترین کامیون معدنی NSW انتخاب شده است. این کامیون به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کامیون‌های معدنی شناخته می‌شود که مشخصات بسیار شگفت‌انگیزی دارد. این کامیون معدنی می‌تواند حداکثر وزن حدودی 500 تنی را تحمل کند که عدد بسیار شگفت‌انگیزی در بین بزرگ‌ترین کامیون‌های جهان محسوب می‌شود.

 

کامیون معدنی بلاز 75710:

کامیون بلاز 75710 در سال ۲۰۱۳ تولید و معرفی شده است. در طول 11 سالی که از تولید این کامیون معدنی می‌گذرد، هنوز کامیون بزرگ‌تری نسبت به آن تولید نشده است. این کامیون به‌جای یک موتور، دارای دو موتور است که هر کدام مسئول به گردش درآوردن یکی از محورهای این کامیون معدنی هستند. هر کدام از این موتورها دارای 16 سیلندر هستند و قادرند تا این کامیون را به‌ سرعت 60 کیلومتر بر ساعت برسانند.

این کامیون با هدف افزایش بهره‌وری استخراج معادن و تولیدات محصولات معدنی به وجود آمد. مزیت داشتن کمپرسی با 25% گنجایش بیشتر نسبت به کمپرسی‌های متداول، کاهش چشمگیر هزینه‌ها است. این کاهش هزینه‌ها به دلیل حجم بیشتر انتقال بار در هر رفت و آمد و در نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در زمان است.

 

برای خرید کامیون های پلاک ملی می توانید این صفحه را مطالعه کنید

 

کامیون معدنی کوماتسو 980E-5:

این کامیون از یک موتور دیزلی 3500 اسب بخاری استفاده می‌کند. کامیون معدنی کوماتسو 980E-5 توانایی تحمل وزن ناخالص 630 تنی را دارد و تعمیر و نگهداری آسان آن باعث شده تا استفاده از آن در معادن مختلف در سراسر جهان توجیه‌پذیر باشد.

 

بزرگترین کامیون های 2024

 

 

کلام آخر

کامیون های صنعتی غول پیکر به دلیل قابلیت حمل حجم زیاد بار، از اهمیت بالایی در جهان برخوردار است. در این مطلب بخش کوچکی از این کامیون هارا معرفی و بررسی کردیم. سپاس از همراهی شما…

تگ ها:

آخرین مطالب بروز شده ...
پشتیبانی دکترگرافیک

پشتیبانی دکترگرافیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *