مرجعی لذت بخش برای طراحان وب و گرافیک

اخبار علم و تکنولوژیبررسی گجت های تکنولوژیبلاگمعرفی و بررسی تلفن همراه
عناوین محتوای این صفحه

در  این مطلب از دکتر گرافیک، معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ را خواهیم داشت.

نسل جدید گوشی تاشدنی سامسونگ، گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، در جریان رویداد تابستانی گلکسی آنپکد 2024 معرفی شد تا رقابت گوشی‌های Foldable را بیش‌ از همیشه داغ کند. زد فولد 6 سبک‌ترین و باریک‌ترین فولد سامسونگ تابه‌امروز به‌حساب می‌آید. در ادامه به بررسی این تلفن همراه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6 را می‌توان بهترین و گران‌ترین گوشی تاشو شرکت سامسونگ در نظر گرفت که با بهبودهای خوبی راهی بازار شده است. این گوشی در مقایسه با قبل ارتقای چشمگیری در قسمت‌های مختلف نداشته، اما با این حال از یک سری جهات بهتر شده که اشاره به این پیشرفت‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه نگاهی به مشخصات می پردازیم.

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

 

 

طراحی و کیفیت ساخت:

در نگاه اول به این محصول قطعا متوجه خواهید شد که کناره‌های گوشی نسبت به قبل تخت‌تر شده تا این کهکشانی حس و حال مدرن‌تری به خود بگیرد. در واقع طراحی گلکسی زد فولد 6 به شکل جذابی متقارن شده و از نگاه کردن به آن بیش از پیش لذت خواهید برد.

این گوشی 239 گرم وزن دارد و در مقایسه با نسل قبلی 14 گرم سبک‌تر شده است. ابعاد این گوشی در حالت بسته 68.1 در 153.5 در 12.1 میلی‌متر و در حالت باز برابر با 132.6 در 153.5 در 5.6 میلی‌متر است و این یعنی در مقایسه با زد فولد 5 به اندازه 1.4 میلی‌متر کوتاه‌تر، 2.7 میلی‌متر عریض‌تر و 0.5 میلی‌متر باریک‌تر شده است.

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

 

سازنده کره‌ای طی مراسم اعلام کرد که این محصول سبک‌ترین و باریک‌ترین عضو از این خانواده تا زمان حال است که این موضوع باعث می‌شود به شکل راحت‌تری بتوانید با زد فولد 6 کار کنید. این گوشی از گواهی IP48 پشتیبانی می‌کند که تفاوتی در عمل با IPX8 قبل ندارد و تنها به شکل واضحی میزان مقاومت در برابر گرد و خاک را خاطر نشان می‌کند.

Galaxy Z Fold 6 مانند قبل از فریم و لولاهای آلومینیومی استفاده می‌کند که البته به گفته سامسونگ نسبت به قبل مقاوم‌تر شده و می‌تواند فشار بیشتری را دوام بیاورد. این گوشی در سه رنگ سرمه‌ای، صورتی و نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 

صفحه نمایش:

یکی از ایرادت گلکسی زد فولد 5 و البته نسل‌های قبل به نسبت 23.1 به 9 صفحه نمایش خارجی آن‌ها برمیگشت و این موضوع باعث می‌شود تا گوشی در حالت بسته بیش از حد کشیده باشد و حس یک گوشی نرمال را به شما منتقل نکند. خوشبختانه در زد فولد 6 سازنده کره‌ای این نسبت را به 22.1 به 9 تغییر داده و همچنین اندازه نیز از 6.2 به 6.3 رسیده است.

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

 

این تغییرات قطعا باعث می‌شود تجربه استفاده از پنل خارجی بسیار بهتر از قبل شود. رزولوشن این نمایشگر برابر با 2376 در 968 است. این پنل سوپر امولد با گوریلا گلس ویکتوس 2 محافظت می‌شود و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش داخلی نیز تا حد زیادی شبیه به قبل است با این تفاوت که رزولوشن مقداری کمی تغییر کرده و از 1812 در 2176 به 1856 در 2160 رسیده است که البته به هیچ عنوان دیده نمی‌شود و تاثیری هم ایجاد نمی‌کند. پیشرفت جذاب گلکسی زد فولد 6 را نسبت به زد فولد 5 می‌توانیم حداکثر روشنایی 2600 نیتی آن در نظر بگیریم که حدود 50 درصد بیشتر از قبل شده و حالا در محیط باز خوانایی بالاتری دارد.

 

 

سخت افزار و نرم افزار:

طبق انتظار گلکسی زد فولد 6 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند و بهترین عملکرد را دارد. این تراشه با 256، 512 یا 1 ترابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم همراهی می‌شود تا بهترین تجربه ممکن را به دست بیاورید. ناگفته نماند که سیستم خنک کننده این گوشی 1.6 برابر نسبت به قبل بهتر شده و قطعا در پایداری بالاتری موثرتر عمل می‌کند.

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

 

زد فولد با One UI 6.1 بر پایه اندروید 14 در دسترس قرار می‌گیرد و تا 7 سال نیز آپدیت نرم افزاری و امنیتی دریافت خواهد کرد. در نظر داشته باشید که گلکسی زد فولد 6 از هوش مصنوعی نیز برخوردار است.

 

 

دوربین:

در بخش دوربین شاهد تفاوتی نسبت به قبل نیستیم و تنها شاید پردازش بهتر اسنپدراگون 8 نسل 3 باعث شود کیفیت تصاویر و ویدئوها مقداری بهبود پیدا کند. دوربین اصلی دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر است و دوربین فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 10 و 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. دوربین سلفی نیز در حالت بسته 10 مگاپیکسلی و در حالت باز سنسوری 4 مگاپیکسلی دارد.

 

معرفی و بررسی گوشی Galaxy Z Fold 6 سامسونگ

 

 

باتری:

ظرفیت باتری زد فولد 6، 4400 میلی آمپر ساعت دقیقا مانند نسل قبلی خود است اما طبق گفته‌های این شرکت، این گوشی می‌تواند تا 1 ساعت بیشتر پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد و شارژدهی بهینه‌تری دارد. همچنین از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند که تغییری نسبت به نسل قبلی خود نداسته است.

 

 

کلام آخر

Galaxy Z Fold 6 را نمی‌توان گوشی‌ تاشوی بی‌نقصی دانست و حتی نمی‌توان ادعا کرد که به نسبت قبلی خیلی بهتر شده است اما بدون شک سازنده کره‌ای در تلاش است تا با بهبودهای جزئی، این نسل را هر سال از قبل کامل‌تر کند و به وضوح شاهد همین اتفاق هستیم. سپاس از همراهی شما…

تگ ها:

آخرین مطالب بروز شده ...
پشتیبانی دکترگرافیک

پشتیبانی دکترگرافیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *