مرجعی لذت بخش برای طراحان وب و گرافیک

عناوین محتوای این صفحه

در این قسمت از آشنایی با کارآفرینان برتر توسط تیم دکترگرافیک، مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او را بررسی خواهیم کرد.

 

مقدمه

آدام موسری (Adam Mosseri) یک کارآفرین آمریکایی–اسرائیلی است که در 23 ژانویهٔ ۱۹۸۳ ‏(۴۱ سال) در شهر نیویورک متولد شده است.

 آشنایی با مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او

موسری قبلاً به عنوان مدیر اجرایی در فیسبوک مشغول به کار بود که یک هفته پس از اعلام استعفای غیرمنتظره کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران اینستاگرام توسط فیسبوک در اکتبر ۲۰۱۸ (مهرماه ۱۳۹۷) به عنوان رئیس جدید اینستاگرام انتخاب شد.


سنین جوانی و تحصیل

وی تحصیلاتش را در در رشته‌ی طراحی و اطلاعات دانشگاه نیویورک به اتمام رسانده است که ارتباط بسیار  نزدیک و مستقیمی با شغل‌های بعدی او دارد. در واقع طراحی اطلاعات به ‌معنی استفاده از طرح های گرافیکی و دیگر ابزارها برای نشان دادن دقیق تر وبهتر اطلاعات است.

موسری بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال۲۰۰۶ وارد آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو شد.

 

حرفه شغلی

در سال 2003، هنگام تحصیل در NYU، موسری مشاوره طراحی خود را به نام Blank Mosseri راه اندازی کرد که بر گرافیک، تعامل و طراحی نمایشگاه متمرکز بود. شرکت او دفاتری در نیویورک و سانفرانسیسکو داشت. در سال 2007، او به عنوان اولین طراح شرکت به TokBox پیوست. این استارتاپ اکنون نیز فعالیت دارد و خدمات متنوعی را برای ارائه‌ی ویدیو، صوت و پیام‌رسانی در داخل ‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها عرضه می‌کند.

 آشنایی با مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او

موسری در سال 2008 به عنوان طراح محصول به فیس بوک پیوست. در سال 2009، Mosseri مدیر طراحی محصول شد و در سال 2012 مدیر طراحی برنامه های تلفن همراه این شرکت شد. از سال 2012 تا 2016، موسری بر بخش اخبار فیس بوک نظارت داشت و از سال 2016 تا مه 2018 معاون تولید فیس بوک بود.

در 1 اکتبر 2018، فیس بوک پس از استعفای کوین سیستروم و مایک کریگر بنیانگذاران اینستاگرام موسری را به عنوان رئیس جدید اینستاگرام معرفی کرد.

 

زندگی شخصی

موسری همراه با همسرش مونیکا و سه پسرشان در سانفرانسیسکو زندگی می‌کردند که اخیرا به لندن نقل مکان کرده اند. آدام و مونیکا به امور خیریه علاقمندند و در خیریه‌های محلی از جمله پروژه شانتی – که موسسه‌ای مردم‌نهاد برای کمک به افراد مبتلا به ایدز و سرطان است- مشارکت می‌کنند.

 

شبکه اجتماعی

 آشنایی با مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او

 

فیس بوک هنوز شبیه دیدگاه اولیه مارک زاکربرگ برای یک شبکه اجتماعی بود که موسری به آن ملحق شد – عمدتاً مکانی برای اشتراک گذاری عکس ها، ارسال به روز رسانی های وضعیت کسل کننده و نوشتن پیام های تولد بر روی دیوار دوستان شما بود.

اما در سال‌های بعد، فیس‌بوک از مکانی برای دریافت به‌روزرسانی‌ها از دوستان و اقوام به جایی تبدیل شد که در آن مقالات خبری را ببینید و با افرادی که حتی نمی‌شناختید به مشاجره‌های سیاسی کشیده شوید.

موسری در چنین تغییراتی نقش اساسی داشت، زیرا در سال 2009 مدیر طراحی محصولات شد و سپس – زمانی که گوشی‌های هوشمند پس از عرضه آیفون به جریان اصلی تبدیل شدند – به سمت مدیریت طراحی اپلیکیشن‌های فیس‌بوک منصوب شد.

فیس‌بوک قصد داشت مردم را وسوسه کند که تا آنجا که ممکن است زمان بیشتری را در این پلتفرم صرف کنند تا مردم معیارهای «تعامل کاربر» را بالا ببرند – و از رونق درآمد تبلیغاتی حاصل از آن لذت ببرند.

 

شبکه خبری

 

موسری بین سال‌های 2012 تا 2016 بر فید خبری مهم فیس‌بوک نظارت داشت، دوره‌ای که تمرکز بیشتری بر روی آوردن سیاست و اخبار به توجه کاربران داشت.

در سال‌های پس از آن، مارک زاکربرگ اعتراف کرده است که باید نگرانی‌های مربوط به انتشار اخبار جعلی در این پلتفرم را قبل از انتخابات 2016 آمریکا جدی‌تر می‌گرفت.

پس از رای گیری، این موسری بود که پستی در وبلاگ شرکتی نوشت که در آن به “تقلب ها و اخبار جعلی” در فیس بوک پرداخت.

او همچنین اعتراف کرد که به خاطر نقشی که ممکن است فید فیس بوک در گسترش خشونت در میانمار داشته باشد، پس از گزارش سازمان ملل مبنی بر اینکه این پلتفرم به نفرت مسلمانان روهینگیا این کشور دامن می زند، خوابش را از دست داده است.

او در سال 2018 اعتراف کرد:

اتصال به دنیا همیشه چیز خوبی نیست.

 

شاید به همین دلیل است که موسری این ایده را که اخبار و سیاست در کانون موضوعات قرار دارد، رد کرده است.

 

سال های اینستاگرامی

 آشنایی با مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او

موسری پس از استعفای بنیانگذاران این اپلیکیشن در سال 2018، شش سال پس از آنکه زاکربرگ آن را به قیمتی معادل یک میلیارد دلار خرید، به عنوان رئیس اینستاگرام منصوب شد.

اکنون بیش از دو میلیارد کاربر دارد، اما دوران تصدی آن بدون بحث نبوده است.

اینستاگرام مرتباً مجبور شده است از موضع خود در مورد اعتدال دفاع کند، به ویژه در سال گذشته در جریان بازجویی از مولی راسل، نوجوان انگلیسی، که محتوای خودآزاری را در این پلتفرم مشاهده کرد و بعداً جان خود را گرفت.

و سال گذشته، موسری با کاربران قدرتمند اینستاگرام، کیم کارداشیان و کایلی جنر، پس از چرخش پلتفرم به سمت ویدیوهای سبک TikTok به نام «قرقره‌ها» و یک فید اصلی الگوریتمی، قفل کرد.

خواهران سلبریتی گفتند:

از تلاش برای TikTok بودن دست بردارید، من فقط می‌خواهم عکس‌های زیبای دوستانم را ببینم.

 

موسری از این تغییرات دفاع کرد، اگرچه از آن زمان اعتراف کرده است که پلتفرم در سال 2022 روی ویدئو تمرکز کرده است.

 

راه اندازی Threads

 آشنایی با مدیرعامل اینستاگرام آدام موسری و زندگی نامه او

بزرگ‌ترین لحظه تصدی موسری در اینستاگرام، راه‌اندازی Threads بود که – برخلاف ویژگی‌های کپی‌برداری قبلی مانند داستان‌های اسنپ‌چت و حلقه‌های TikTok – اپلیکیشن خودش است.

اما همانطور که از پشت اینستاگرام ساخته شده است، حساب‌ها به آن منتقل می‌شوند و به آن کمک می‌کنند تا به سرعت پایگاه کاربری عظیم خود از بازیگران، ورزشکاران، افراد مشهور، برندها و پوسترهای معمولی را جمع آوری کند.

موسری درباره محبوبیت آن در هفته اول گفت:

«این دیوانه‌کننده است؛ من نمی‌توانم آن را درک کنم».

او به یکی از اکانت های محبوب تبدیل شده است، زیرا کاربران را در مورد ویژگی های آینده و چشم انداز آینده خود برای Threads به روز می کند.

او در مورد جایی که برنامه در روزهای اولیه خود به بهبود نیاز دارد – از نداشتن توانایی جستجوی موضوعات و عبارات خاص تا عدم وجود گزینه ای برای تنظیم جدول زمانی شما فقط برای افرادی که دنبال می کنید، صحبت کرده است.

 

منابع: skynews – Threads _ Meta

تگ ها:

آخرین مطالب بروز شده ...
youngjey

youngjey

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *